Plan wynikowy
Matematyka 3. dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum.
Kształcenie ogólne w zakresie podstawowym i rozszerzonym
Oznaczenia:
K – wymagania konieczne,
P – wymagania podstawowe,
R – wymagania rozszerzające,
D – wymagania dopełniające,
W – wymagania wykraczające.
Proponowany system oceniania:
- Ocena dopuszczająca – wymagania na poziomie K,
- Ocena dostateczna – wymagania na poziomie K i P,
- Ocena dobra – wymagania na poziomie K, P i R,
- Ocena bardzo dobra – wymagania na poziomie K, P, R i D,
- Ocena celująca – wymagania na poziomie K, P, R, D i W.
Numer i temat lekcji |
Zakres treści |
Osiągnięcia ucznia |
Poziom wymagań |
Liczba godzin |
Ścieżki |
Uwagi |
|||
PP |
PR |
PP |
PR |
||||||
I. RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA |
18 |
29 |
|
|
|||||
1. Reguła mnożenia |
|
Uczeń:
|
K R–D |
K R–D |
1 |
1 |
|
|
|
2. Permutacja |
|
Uczeń:
|
K K P–R |
K K P–R |
1 |
1 |
|
|
|
3. Wariacja bez powtórzeń |
|
Uczeń:
|
K P–R |
K P–R |
1 |
1 |
|
|
|
4. Wariacja z powtórzeniami |
|
Uczeń:
|
K P–R |
K P–R |
1 |
1 |
|
|
|
5. Kombinacja |
|
Uczeń:
|
K P–R W P–R |
K P–R R–D P–R |
1 |
2 |
|
|
|
6. Kombinatoryka – rozwiązywanie zadań |
|
Uczeń:
|
K–P
P–D
W |
K–P
P–D
D–W |
2 |
2 |
|
|
|
7. Zdarzenia losowe |
|
Uczeń:
|
K K–P
P–R
K
P–D W W |
K K–P
P–R
K
P–D K P–R |
2 |
2 |
|
|
|
8. Prawdopodobieństwo klasyczne |
|
Uczeń:
|
K P–R |
K P–R |
1 |
1 |
|
|
|
9. Rozkład prawdopodobieństwa |
|
Uczeń:
|
K
P–R |
K
P–R |
1 |
1 |
|
|
|
10. Własności prawdopodobieństwa |
|
Uczeń:
|
K P–D
W W |
K P–D
R–D D–W |
2 |
3 |
|
|
|
11. Doświadczenia wieloetapowe |
|
Uczeń:
|
K P
P–D |
K P
P–D |
2 |
2 |
|
|
|
12. Powtórzenie wiadomości. Praca klasowa i jej omówienie. |
|
|
|
|
3 |
1 |
|
Dla rozszerzonego sprawdzian |
|
13. *Prawdopodobieństwo warunkowe |
|
Uczeń:
|
|
K
P–R
D–W |
|
2 |
|
|
|
14. *Prawdopodobieństwo całkowite |
|
Uczeń:
|
|
K P
R–D D |
|
2 |
|
|
|
15. *Niezależność zdarzeń |
|
Uczeń:
|
|
K P P–R R–D |
|
1 |
|
|
|
16. *Schemat Bernoulliego |
|
Uczeń:
|
|
K
P–D
R
W |
|
2 |
|
|
|
17. *Zagadnienia uzupełniające – wartość oczekiwana, wzór Bayesa |
|
Uczeń:
|
|
R D–W |
|
1 |
|
|
|
18. Powtórzenie wiadomości. Praca klasowa i jej omówienie. |
|
|
|
|
|
3 |
|
|